vrijdag 4 maart 2016

Bloghop februari triangel- en gondeldoosjes


Jaaa, het is weer bloghoptijd bij Kimya!!
We gaan jullie ook deze keer weer verrassen!
We zijn allemaal aan de slag gegaan met de luxe triangeldoosjes en gondeldoosjes.
Wat is de bedoeling?
Hop langs alle blogs van de teamleden en laat ook bij iedereen een reactie achter.
Begin op het Kimyablog en daar kun je op volgorde de DT leden aanklikken en hun blogpost bekijken.
Ben je klaar met hoppen, dan kom je terug op het Kimyablog en laat je weten dat je klaar bent met hoppen.

Als het goed is kom je net van het blog van
en heb je gezien wat voor mooie creatie zij gemaakt heeft met de doosjes? 

Hieronder kun je zien wat ik gemaakt heb voor deze hop.
Veel plezier!
Ik heb gekozen voor 2 lichtroze triangeldoosjes in 2 formaten.
Het grootste doosje heb ik zo gelaten, van de kleinste heb ik de boven- en onderkant afgesneden.
Op deze manier heb ik een soort "Card in a box" gemaakt.
Omdat het roze wel heel zoet is, heb ik het met een zwarte touch toch net iets stoerder gemaakt.
De papierlijn Creative Chalk van Studio Light past hier perfect bij.
Is leuk toch voor een bijna-tiener-meisje?
Dit doosje straalt toch alleen maar vrolijkheid uit als je dit ziet?
Dat was ook mijn doel!
Alle rondjes, bloemetjes, figuurtjes en sterretjes komen uit de stansvellen van de Creative Chalk lijn.
Deze heb ik met smalle strookjes mica aan de strookjes cardstock geplakt.
Ook aan de binnenkant heb ik dessinpapier geplakt en op de achterkant een plaatje met tekst zodat je deze door het venster kunt zien.
Hier kun je redelijk goed zien hoe ik de "explosie" opgebouwd heb.
De sterretjes zijn geplakt om de uiteinden van een stukje papiertouw met draad die ik om een potlood heb gedraaid om een spiraal te krijgen.
Om de bovenkant van het doosje is een lichtroze lint met vlindertjes geplakt met daaromheen jute touw.
In het midden een roze houten bloem met daarop een roosje geknipt van het roze rozenband.
Om de bovenkant van het grote doosje is een zwarte cirkel gevouwen met daarop een minidoilie. Deze zijn tegenwoordig in verschillende kleurtjes te krijgen. Zo leuk!!
De halve cirkel wordt op zijn plaats gehouden door een houten knijper.
Daarop is ook weer een houten bloem geplakt met een roosje. Aan de knijper hangt een wit labeltje en een schattig gelukspoppetje / pinguin
Onder de knijper is ook een stukje lichtroze lint met vlindertjes vastgemaakt.
In het grootste doosje is een vlaggenlijntje verstopt. Om deze een beetje netjes te houden wordt die vastgehouden door 2 roze miniknijpertjes waar een bloemetje op gelijmd is.
Het leuke van de vlaggenlijn is dat deze ook bij de Creative Chalk serie horen! Ook de letters van het alfabet zitten er bij.
Zo heb je snel een heel persoonlijk kadootje gemaakt.
De vlaggetjes zijn met bradjes aan elkaar gemaakt en aan de uiteinden is een stukje jute touw bevestigd om de vlaggetjes op te hangen.
Het kleine doosje of explosieboxje kan plat gevouwen worden en zo als kaart verstuurd worden.
De zijkanten van het kleine doosje zijn bewust ook beplakt met dessinpapier. Omdat het een triangeldoosje is, zitten er voorgevouwen lijnen in om het doosje aan de bovenkant als het ware dicht te knijpen. Door de zijkanten te beplakken, maak je deze ook steviger en zijn de vouwen niet meer zichtbaar.
Ook de achterkant is beplakt met dessinpapier en voorzien van een leuk kraftetiketje!

Ik hoop dat jullie van deze doosjes weer inspiratie hebben gekregen om er zelf ook lekker mee aan de slag te gaan! Zoals je kunt zien bij alle teamleden, mogelijkheden genoeg!

Je kunt nu verder hoppen naar het blog van Jolanda Nuijens en genieten van haar mooie doosjes.
   Klein triangeldoosje  Groot triangeldoosje
Roze met wit randje, vlinder/bloem, 15 mm x 1 meter Papiertouw, 2 mm met draad, rose, per meter Houten Knijper 3 cm rose 25 stuks Hangetiket, labels met koordje 28 x 43 mm 100 stuksMini Doilies lichtrose 7.4 cm dia, 5 stuks
Kraft etiketten 3,5 cm 20 stuks Kraft etiket rond 3,5 cm, especially for you, 20 stuks Gelukspoppetje pinquin 25 stuks Houten Knijper 7 cm  naturel 10 stuks 
 Studio Light Achtergrondpapier A4 Chalk Line 188 Studio Light Achtergrondpapier A4 Chalk Line 190 Studio Light Easy 3D Stansvel A4 Chalk nr 464 Studio Light Easy 3D Stansvel A4 Chalk nr 466 Studio Light Easy 3D Stansvel A4 Chalk nr 463 Studio Light Easy 3D Stansvel A4 Chalk nr 462 


13 opmerkingen:

  1. ook al weer zulke leuke doosjes je hebt het weer prachtig gedaan hoor gr. gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele vrolijke versiering heb je ervan gemaakt en leuk de vlaggelijn.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oohhhh helaas heet ik geen lianne.... maar deze is super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk stoer en wat een prachtige creaties, ik geniet ervan en het heeft me zeker geïnspireerd!
    Tot Hops.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor! De Chalk lijn is inderdaad een super mooie lijn om mee te werken, hij is zo veelzijdig je kan er echt veel mee doen!
    Jij hebt er ook een hele mooie creatie mee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuke creatie en ja ik vind deze lijn van Studiolight ook zo mooi. Het is een mooie kleurencombinatie en mooie details!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow Margreet, wat heb jij er ook iets bijzonder moois van gemaakt! Hele mooie kleuren, dat is natuurlijk al het halve werk maar dan de uitvoering met die schitterende Chalk lijn, ik noem het knap werk!!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jemig wat een geweldige doosjes heb je gemaakt. En de kleur roze met zwart is een mooie combinatie die ga ik onthouden.Prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een superleuke doosjes heb je gemaakt. De explosie is geweldig. Zo leuk gedaan. En de combinatie roze met zwart maakt het inderdaad stoer, maar toch blijft het een gezellige meidenversie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooie doosjes, superleuk met al die Studio Light materialen op de Kimya verpakkingen! Prachtige combi dat zacht roze met stoere accenten in zwart, love it!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg mooie doosjes, superleuk met al die Studio Light materialen op de Kimya verpakkingen! Prachtige combi dat zacht roze met stoere accenten in zwart, love it!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet