maandag 23 mei 2016

Blije omslagdoek "Room Seven"

Blije omslagdoeken.....ik kwam er op FB zoveel tegen! En ook ik word er erg vrolijk van!
Dus die moest ook gemaakt worden. Leuk om kado te geven!!
Omdat ik ook wel van vrolijke kleurtjes houd, en ook het servies van Room Seven erg mooi vind, kwam ik op het idee om de mooie turkoois mok als kleurvoorbeeldje te gebruiken.
 
Het garen is van Schachenmayr Bravo Baby. 
Van de roze en de lichtblauwe heb ik 2 bollen gebruikt, van de andere kleuren is 1 bol voldoende.
Het officiële patroon heb ik niet gebruikt, maar heb gehaakt volgens het Southbay patroon. Naar eigen inzicht steeds gewisseld van kleur.
De rand komt uit het boek Puur haken van Maaike van Koert.
Op het originele patroon zijn er op de brede rand hier en daar wat bloemen genaaid.
Ik vond het leuk om een gehaakte slinger van lossen met blaadjes te haken en daarop de bloemetjes vast te maken.
De bloemetjes zijn naar eigen idee op verschillende manieren gehaakt.
Ik heb hier geen patroon van.
De tak en de bloemen zijn met naaigaren en een dubbele draad vastgemaakt op de omslagdoek.
En nu maar hopen dat ik hier iemand ook héél blij mee kan maken ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet