vrijdag 19 augustus 2016

Alles-is-haken-vest

Een tijdje geleden kocht ik het boek "Alles is Haken" van Saskia Laan
Afbeeldingsresultaat voor alles is haken saskia laan
Een heerlijk haakboek met verslavend leuke projecten!!
Al gauw werd er geroemd over het vest wat in dit boek stond. Het Alles-is-haken-vest!
Ook al heb ik niet eerder een kledingstuk gehaakt, dit leek me een leuke uitdaging.
Ik had nog bollen Winter Ombré van Schachenmayr liggen waar ik nog niet echt een goede bestemming voor wist. Dus daar maar mee aan de slag gegaan......
Toch was het met recht een uitdaging hoor! Het patroon is duidelijk, maar toch liep mijn haakwerk erg scheef. Denk dat ik wel 8 keer alles uitgehaald heb. Erg vervelend garen om uit te halen en de draad werd er niet mooier op :(
Maar de aanhouder wint! Het vest is af!
Ik heb wel wat kleine aanpassingen gedaan. De naad in de mouw liep scheef en dat vond ik toch storend. Uiteindelijk maar heen en weer gehaakt in plaats van rondom.
Met het verloopgaren zie je nu evenwel een naad, maar goed.....
Ook de schouderpas heb ik later nog wat breder gemaakt, anders zakte het vest steeds van mijn schouders af.
Toch ben ik trots op het eindresultaat en ik ga zeker nog een keer dit vest haken! Het is een heerlijk vest om te dragen en het fijne is dat je de lengte en de mouwen kunt aanpassen. Altijd op maat dus ;-)

 Het randje heb ik omgehaakt met Colour Crafter Ameland
 Zelf op de foto is niet zo mijn ding, maar vooruit........
 In plaats van de bloemcorsage heb ik er twee knopen aangezet. Zo blijft het vest mooier zitten.
En uiteraard kan een "Handmade" labeltje niet ontbreken!

Inmiddels ben ik begonnen met een volgend project uit dit boek, een heerlijk zachte shawl....
Het resultaat zal ik laten zien als hij af is!


Liefs,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet